måndag 23 juni 2008

Ny arbetsvecka...och nya stolar









Så var midsommaren slut för det här året, hoppas ni hade det bra. Själv var jag på en jätte trevlig och rolig fest, med allt som hör midsommarfester till...sillar, nubbar, grillning och nattbad. Själv hör jag egentligen till kategorin som tycker att bada gör man bara i stora sköna turkosa varma vågor...ja kalla mig gärna badkruka men så tycker jag att bra bad ska vara. Men är ju inte sämre än att jag kan göra lite avkall på det hela, så det blev ett dopp i ett kallt svart vatten..men det var snabbt i och ännu snabbare upp!
Nu är det måndag och en ny arbetsvecka. För min del innebär den här veckan mest en massa besök hos presskontakter och olika butiker för lån av möbler och prylar till nästa veckas plåtningar. Mycket saker som ska fram.
Har hittat lite innovativa och spännande stolar som syntes på Milanomässan, vad tycker ni om dem? Överst, Yoshioka Tokujins Bouquet chair för Moroso, som att sätta sig i en härlig blombukett. Pregnant chair heter den svarta stolen av Trent Jansens för Moooi, en smart liten stol där den lilla stolen för de små förvaras under ”mammans sits”. Den turkosa hopfällbara stolen Stitch Chair av Adam Goodrum för Cappellini i gängad aluminium, kul med lite nytänk vad det gäller tänket på att fälla ihop stolen. Sist Fabio Novembres stol Her för Casamania, formgjuten för baken.

Inga kommentarer: