onsdag 18 juni 2008

Resa är härligt..


Ska ni göra något trevligt på semestern, kanske besöka en ny stad? Då är bra tips a och o tycker jag. Själv är jag inte så där jätte mycket för det förutsägbara och turistfällor, nej gillar att kolla in folk, byggnader, miljöer, restauranger och butiker som är spännande, också min absolut bästa inspirationskälla för mitt jobb. Det där med sevärdheter har jag liksom avverkat genom alla mina tidigare resor, har rest en del. Och för länge sen, känns som en annan tid :).. var jag till och med reseledare och guidade om Picasso, Miro, familjen Grimaldi, om etrusker, Sintrabergens mystiska vackra omgivningar och så. Ja höll alltså till i Lissabon och sen på franska och italienska Rivieran, gillade glamour och lyx redan då :) Men då lärde jag mig i alla fall vikten av att ta reda på godbitarna dit man skulle resa. Så ett tips, glöm inte att kolla runt innan du reser så du inte missar något. Svenska Moderådet har t ex gett ut 4 reseguider, Paris, NY, London, Milano/Florens, där de har samlat ”hemliga” adresser till smått och gott för dig som gillar mode/design. Och som halva Stockholm så var jag så klart i NYC för ett par veckor sen, ja det där med dollarn ni vet :) Då kollade jag runt med alla vänner och bekanta, bloggade runt på sidor som NYC freak skrev på och fick ihop en riktigt bra lista. På den här resan besökta jag även mina goda vänner Ewa och Staffan som bor i Houston just nu. Och att besöka en stad där man har vänner bosatta är så klart oslagbart, man bara sätter sig i bilen och blir guidad till alla godbitar, härligt :) Tack för en härlig resa Ewa och Staffan!
www.moderadet.se

Inga kommentarer: