torsdag 2 oktober 2008

Smart tvbänk

Den här tvbänken har en inbyggd remote link vilket innebär att du kan styra alla dina audiosystem som du har inne i bänken. Skovbyloggan, ca 1 x 1 cm, som sitter längst upp i högra hörnet fungerar som en sändare som sänder signalen från fjärrkontrollen till nästan alla infraröda mottagare. Bara genom att peka mot den infraröda loggan kan du kontrollera de flesta audiosystemen. Detta innebär att alla dörrar och fronter kan vara stängda samtidigt som du kan styra upp till 4 fjärrkontroller genom ögat i hörnet. Bänken finns i massiv såpad ek, massiv såpad bok, valnötsfanér, wengéfanér, ekfanér, teakfanér, körsbärsfanér... synd att den inte finns i vitt också tycker jag. Men smart är den tycker jag! För hemma hos mig och med min tvbänk måste dörren stå öppen när jag ser på dvd...och hur kul och snyggt är det...
Du kan köpa bänken från www.danskdesign.nu



5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg tvbänk med smart funktion. Ett tips är ju dock att det finns "IR-ÖGA" att köpa till befintlig tvbänk som gör att man kan styra prylar som du har i din befintliga tvbänk. Bra alternativ om man är nöjd med sin befintliga bänk utseendemässigt =)

Anonym sa...

Har samma "problem" med att dörren måste stå öppen. Visst går det att lösa med ett IR-öga som Emil tipsar om ovan. Frågan är om inte dörren måste stå öppen ändå för att få in frisk luft?

Men som sagt, en både smart och snygg möbel är det ju onekligen

Annette sa...

Tack för tipsen om IR-ÖGA... hade jag ingen aning om att man kunde köpa :) Men så är jag också långt ifrån duktig på alla nya tekniska prylar som finns på marknaden...kan ju inte vara bra på allt :).. men jag tycker det är superbra och jätte intressant... och jag lär mig gärna mera..så tack!

Anonym sa...

Angående att få in luft så beror det lite på vad du har för prylar i din tvbänk. En dvd alstrar tex inte särskilt mycket värme normalt sett men har du tex en Xbox 360 så blir denna lätt varm. Utan att ha gjort någon vetenskaplig undersökning så förutsätter jag att 99% av alla har tvbänken med ryggen mot en vägg, då kan man med fördel undvika att spika på ryggen på de hyllor/skåp som täcks av luckor i framkant. Då får prylarna luft bakifrån som räcker för de flesta prylarna man har i hemmet idag. En xbox 360 tex är ju dock extrem och mår bäst helt fristående utan några väggar runt om, men den är som sagt väldigt extremt värmealstrande...

Kul blogg anette förresten, minns inte hur jag hitta hit men bra är den :-)

Annette sa...

Tack Emil för informationen.. och kul att du gillar min blogg.
Trevlig helg!