fredag 28 augusti 2009

Flera nyheter från Formex

Igår skrev jag om mitt Formexbesök, här kommer ytterligare några nyheter som jag tittade på.

Att vår prins Carl Philip designat en serie silverbestick CPB2091 för
MEMA/GAB, som lanserades i våras, har väl de flesta inte missat, och jag har skrivit om dem här tidigare. Väldigt snygga om ni frågar mig. Nu har se
rien kompletterats med en dessertsked och en kaffesked.

Nespresso presenterade två nya kaffemaskiner. Ni vet de där smarta kaffemaskinerna som bara med ett enkelt knapptryck gör supergoda Espresso, Lungo och Latte macchiato. Sen jag skrotade min kaffekvarn och klassiska espressokokare och köpte en Nesspressomaskin för ett par år sen så dricks det betydligt mera Espresso här hemma... ja om det är bra eller dåligt vet jag inte... men så mycket enklare!
Gense presenterade en helt ny serie, Gense Amuze, med serveringsbestick och en rolig liten igelkottsliknande ställning för tandpetare. Formgivaren heter Mattias Mikaelsson

Inga kommentarer: