torsdag 17 september 2009

Nu blir det lite butiks/restaurang inredning

Jag är riktigt svag för snygga butiker, läckra restauranger/barer och inte tala om snygga arbetsplatser. Jag tycker att det är förvånande att det finns så många offentliga platser som är så taffligt inredda. Tänk bara hur många trista tandläkar- och läkarväntrum det finns, ruggiga och muggiga kontor, sunkiga restauranger och helt förvirrande butiker det finns. Jag fattar inte det! Att företagarna till de här platserna inte fattar att de skulle ha så mycket att vinna på att piffa till sina företag. Pengar säger en del nu, men där håller jag absolut inte med..för det behöver absolut inte bli så dyrt att fixa till sin lokal. Och om man sen tar med att med all sannolikhet får man både flera och nöjdare kunder, personal som trivs bättre..och därmed jobbar bättre.. så är det bara förtjänster i slutändan.
Hittade bilder på designern Hila Gaon butik för brudklänningar i Tel Aviv, designad av Karina Tollman och Philipp Thomanek från studio
k1p3. Se så snyggt de vita klänningarna kommer fram mot den sobra svarta inredningen. Och de sista bilderna är från en tokroligt snyggt inredd restaurang i Wien, designad av arkitekten Denis Kosutic, inspirerad av "Queen Eliszabeth, rapparen 50 Cent och en flicka från Tyrolen". Visst blir man glad av att bara se bilderna!
Vackrare miljöer åt folket säger jag!

















Inga kommentarer: