onsdag 18 november 2009

Vår och sommar 2010... fortsättning

Så var den här dagen slut... och jag med skulle jag kunna säga, många visningar har jag besökt idag och många nya intryck har jag bjudits på. Här är lite av vad jag sett idag.

Började på Polhem PR och tittade på en romantisk bäddad säng med fina sängkläder från Zara Home, vikskärmen kommer från Ellos

Soffa och bord från Eilersen

Smart liten espressobryggare, handpresso världen minsta kaffemaskin. Jo det är faktiskt en liten rackare till maskin som du brygger en espresso med...bara att pumpa och fylla på varmvatten så har du en perfekt espresso. Måste vara toppen för båtfolk, skogsvandrare och för alla er som jobbar på arbetsplatser med beskt bryggkaffe

Sagaform visade kluriga och fina prylar. Som skålen i form av en dalahäst och med en målad i botten på skålen. En ny serie med salta sillar, fin fin servering till sillunchen. Ett kitt för nubben, med glas och flaska i ett




Blomsterlandet visa sina nyheter ute i tältet på gården, och tur var väl det att tältet var spänt med tanke på det ihållande regnet under hela dagen... jäklar var grått och trist väder det var idag. Förutom fina växter visade de upp ett par fina ytterkrukor i filt, jo de ska vara både tåliga och praktiska


Sen bar det av mot Frihamnen och Watz där Hemtex visade sina vår och sommarnyheter. Lantliga småblommiga påslakanset och en hel del grönt visades i den härliga ruffa lokalen





Från Frihamnen till Söder och Åhlens visning. Fina påslakan med ränder och rutor i klassiska färger kan du vänta dig här. Har du inte upptäckt det redan så kolla in deras sängkläder som de lagt ner lite extra krut på de senaste säsongerna



Rusta visade upp sig i växthuset i Vita Bergens Trädgårdar. Mycket av allt men en hel del prisvärda trädgårdsmöbler kommer du att hitta här till våren. Och barnen kan få en egen riktigt snygg utemöbel, och ett extra plus för det lilla fina parasollet som passar precis, möbeln kommer att kosta 499:-



Sen blev det Prinsess Burlesk, en visning med både bubbel och burleskdans. Här visades Giarimi Design med ett nytt champagneglas, Mrs Murphy fina textilier med hennes senaste kollektioner Dalecarlia och Patterns of Lost och Tove Adam med gjutna betongprodukter, som taburetter i Gustaviansk stil





Sen bar det av mot Studio Sankt Paul PR, här kollade vi in nytt från Watt & Veke, Canada Goos Home, Les Tissus Colbert, AnnaO, Bambadill, Tivoli Audio






Innan dagen var helt klar hann jag med ett kvällsmingel på Kamelo, med inredning, smycken och sjalar mm från Sydafrika... inte konstigt om jag känner mig lite trött och sitter här med ömma fötter nu...
Jag hade önskat att jag kunde berättat att jag såg några tydliga trender inför våren och sommaren 2010.... men inte. Får återkomma om det lite längre fram, när jag hunnit titta på flera visningar, kollat utomlands, fångat in flera influenser...

Inga kommentarer: