tisdag 17 november 2009

Vår och sommar 2010

Som jag berättade tidigare så kommer den här veckan att bjuda på en massa pressvisningar av vår och sommarkollektioner 2010.. och här lite smakprov på vad jag tittade på idag.

Morgonen började med en härlig mingelfrukost hos Design House Stockholm som förutom god frukost visade alla nyheter.... bl a Stegen Step av Karl Malmvall, Lampan Box Light av Jonas Harkaniemi, Stolen Wing Chair av Sara Szyber och Karaffen Fia Av Nina Jobs alla nyheter kommer i butik i februari/mars 2010.



Direkt från Norrmalmstorg begav jag mig till Sibyllegatan och Linums Spring/Summer 2010. Framme möttes vi av fågelkvitter och ljusa fräscha färger i Linums klassiska lite lantliga stil.



Några kvarter bort visade Ceannis sina nyheter. Som alltid när de visar upp sina produkter gör det det väldigt snyggt exponerat. Den stora nyheten hos Ceannis var deras herrkollektion, med alla möjliga väskor och necessärer, riktigt snygga!



Granne med Ceannis ligger Mateus så det blev nästa stopp. Mateus nyhet var fjärilar, på tallrikar, skålar och som dekorationer. Fint, och en given serie för alla er som älskar fjärilar.



Sista visningen som jag han/orkade med idag var Gant Home. Och då var det dags för en promenad ut till Skeppsholmen och nya Hotell Skeppsholmen. Där visade de sina nyheter, allt från pastelligt till klassigt i härliga material och skönaste satin, finns det något bättre än satinlakan...
Ja det var dagens skörd, imorgon väntar betydligt mer...och rapport kommer!









Inga kommentarer: