tisdag 1 december 2009

Alma - en ljusstake att växa med

Idag lanserar Mema/Gab ljusstaken Alma i design av Anders Ljungberg. Och i morse var jag på en pressfrukost i Observatoriemuseets mysiga 1700-talsvalv för en närmare presentation av ljusstaken. Alma är en ljusstake i silver och gjutjärn som kan växa, foten är av gjutjärn och resten är av silver och som sagt den kan växa efter tycke och smak...och kassan.. för delarna är inte gratis, i grundutförandet kostar den 10 000:-, består av fot och en silverdel med plats för två ljus.
Först när jag såg bilden på ljusstaken så måste jag erkänna att jag tyckte inge vidare om den... men nu när jag sett den i verkligheten så har jag helt ändrat uppfattning...gillar den jättemycket! Och mina tankar går lite till den tyska ljusstaken Nagel som ju också byggs på efter tycke och smak...och den ljusstaken har alltid varit en favorit hos mig.

Alma finns i utvalda guldsmedsbutiker runtom i landet från idag, läs med om Alma Här.


 

 

 

 
Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: