onsdag 20 januari 2010

Modern granne

Ibland blir jag lite överraskad... Som när jag såg det här moderna huset som klämts in bland gamla kulturhus i Landskrona. Ja ungefär lika förvånad som jag kan bli när jag läser om något husbygge som stoppas på grund av skönhetsrådet här i Stockholm, ja ibland förstår jag inte alls hur dom tänker och heller inte varför de tänker så fyrkantigt. Dom verkar väldigt rädda för nytänk och känns väldigt mossiga ibland. Ja ibland blir det nej till något udda och modernt...men så ibland verkar dom helt missat ett projekt också. Som den stora hotellet och kongressanläggningen vid centralen... är det bara jag som tycker att det stora huset fullständigt äter upp hela Stadshusets, om man står på Söder och tittar på Stadshuset. Om man ska prata om att Stockholm har en skyline så är det väl vyn över Stadshuset just...och så sänker man den totalt med den här stora hotell/kongressbyggnaden...hmmm..
Ja ja, jag blev i alla fall överraskad över det här husets modiga placering. Huset är ritat av Elding Oscarson, kolla in mer om huset på deras hemsida Här.










Inga kommentarer: