torsdag 20 maj 2010

Per Holknekt möbelkollektion Down för EM

Nedanför slottet låg M/S Riddarfjärden där EM presenterade samarbetet med Per Holknekt och hans möbelkollektion Down. En kollektion som består av fåtölj, fotpall, matta, kudde och pläd, allt i 100% bomull och med stoppning av dun och fjäder.
Per har haft som mål att göra en möbelserie som fungerar såväl i det vita försiktiga rummet som i det brokiga, lite modigare eller placerat i en skön verandamiljö, utomhus under bar himmel. Hade jag haft en riktigt stor terrass eller veranda skulle jag kanske ha två där, även om det inte riktigt var min stil...men på en terrass kanske. För även om utseendet inte riktigt föll mig i smaken så var det en utav det skönaste fåtöljer jag någonsin sjunkit ner i!!! Så nära man kan komma en riktigt lyxig säng...ja fast en fåtölj då. Gillar du fåtöljen men inte fransarna på sidan, så går dom lätt att ta bort.
Bra priser, fåtöljen 12 950:-, pallen 5 950:-, mattan 5 950:-, kudde 750:- och pläd/täcke 1 950:-.
I butik fr o m den 20 augusti.




Inga kommentarer: