torsdag 1 juli 2010

Butikinredningar och köpsug

Jag fullständigt älskar vackra miljöer och då räknar jag så klart in vackra och snygga butiker också. När jag går in i en vacker butik så sätts jag in i stämningen som man skapat i butiken och jag blir helt klart betydligt mera köpsugen än när jag går in i en ful och rörig butik. Jag vet inte om det är så att det finns två kategorier av oss människor...en som förförs och shoppar loss när det är snygga och genomtänkta koncept i en butik...och en kategori som blir mest köpglada i en butik som är gräsligt fula och bara har allt i stora högar? Hmmm...jag misstänker det med tanke på att det finns så många butiker av just det sist nämnda Jag tillhör som sagt den första kategorin, så jag tänkte visa några bilder på en väldigt fin butik jag såg. Bilderna är från den första Mexikanska butiken för franska macaroons. Det är Anagrama som står bakom det här välarbetade konceptet med allt från inredning till branding. Butiken heter Theurel & Thomas och ligger San Pedro, Mx. Latin America´s, ja om du har vägarna förbi. Nu kan jag bara hoppas att kunderna är lika färgstämda med de små biskvierna eller åtminstone är klädda i vitt...