tisdag 10 augusti 2010

Jag fascineras över byggnadskonstruktioner..

Det här huset ska börja byggas i Tel Aviv i slutet av året och är ritat av Ron Arad. Inget konstigt med det, och inte speciellt snyggt heller så jag ska lägga ner några extra ord om det. Nej, det som fascinerar mig är konstruktionen! Ser ni att alla de 11 lägenheterna ska sväva helt fritt 20 meter över en gård! Det är just det som fascinerar mig, hur klarar den stora utskjutande "armen" att bära upp det hela? Vet inte om det beror på att jag inte är någon hejare på konstruktioner eller om det är för min, ibland, höjdrädsla som fångat min uppmärksamhet här. Men säkert är att jag skulle absolut inte känna mig bekväm att stå på balkongen högst upp och titta ut över havet...och veta att den svävar fritt i luften. Ja sånt här kan jag klura på och fascineras över ibland....




Inga kommentarer: