fredag 13 augusti 2010

Rapport från Formex

Jag lovade en rapport från Formex. Ni som inte har varit på en Formexmässa någon gång ska veta att det är väääääldigt mycket prylar, textilier, belysning, leksaker och lite mindre kläder och möbler. Så även den här gången, mycket var galet och färgerna var många.
På såna här mässor pratas det också om trender och Lotta Ahlvar, VD Svenska Moderådet, pratade undersitt trendseminarium och tre trender;
Happy together med lekfullhet, galet, 70-tal och trötthet på lågkonjunkturen.
Raw look med patina, industriellt, gör det själv med hopfällbara möbler i wellpapp...igår lump i dag dyr trend.
Being boring motsatsen till Happy, sent 80-tal tidigt 90-tal, praktiskt funktionellt, stilmässigt tänk tråkig farbror eller Papphammar, ni som minns honom.
Ja det var som sagt väldigt mycket att titta på, mer eller mindre i min smak. Jag gör så att jag lägger upp en kavalkad av bilder från mässan, och är det något som du känner att du absolut vill veta mer om får du höra av dig så ska jag se om jag minns vad det kommer ifrån.
Först också bilder på Formexmässans 50-års jubilerande utställning som Stefan och Sara från Designgalleriet stod bakom.


















































Inga kommentarer: