fredag 6 augusti 2010

Såld på vatten och atrium

Ni som brukar läsa min blogg vet att jag är helt såld på vatten i stilrena trädgårdar, på terrasser och i favoritutrymmet atrium. Tycker att det är klart den bästa dekorationen, ger så skön känsla. Speciellt när det är enkelt och stilrent, skönt att doppa fötterna i en varm sommar dag och snyggt på kvällen när den är upplyst, ja belysning ska pölen så klart ha. Nu bor ju jag mitt i stan och har varken trädgård eller stor terrass, så jag kan bara drömma tills jag kanske en dag får något av det. Men jag samlar inspiration och det här atriumet med minipool finns i Osaka, Japan och arkitekten som ritat är Shunichiro Ninomiy. Tycker att det visar ganska tydligt hur mycket det kan göra med en minipool, ja hur kul hade den där lilla plätten varit utan poolen...
Ha en skön helg, och kanske att det blir väder för att doppa fötterna i en pool.




Inga kommentarer: