tisdag 12 oktober 2010

Höll på att missa...

Jag har varit bortrest under helgen och där med nästan missade artikeln i DN Bostad, om vindsvåningen, läs den här, som blivit en riktig snackis bland inredningsintresserade...och irriterade! Så nu ska jag för första gången framföra min personliga åsikt och kritik här på bloggen efter att ha läst artikeln... och framförallt läst igenom alla kommentarer, många med, enligt mig, en gnutta avundsjuka mellan raderna.
Tänk att det finnas så mycket avundsjuka och irritation bland en del över att vissa faktiskt har andra intressen än t ex fotboll/ishockey... och tjänar bra och lägger pengarna på intressen som design/inredning/mode. Jag undrar ofta över varför är det ok att ha intressen och kunna allt om diverse fotbollslag/spelarnamn/resultat osv, och lägga tusentals kronor på spel t ex... men inte ok att lägga pengar på intressen som mode/design/inredning?...hmm..
Visst måste vi vara aktsamma om naturen och hjälpa varandra, men om man nu har pengarna så måste det väl ändå vara minst lika ok att lägga pengarna på ett inredningsintresse som att lägga det på t ex ett spel/motor/teknikintresse, utan att bli beskyllda för att vara stora egon och inte bry sig om vare sig världen eller miljön. Några av kommentarerna till artikeln gick till och med så långt att man beskyllde paret i vindsvåningen att just strunta i allt och alla utom sin vindsvåning och inredningsintresse. Vad det fick det ifrån har jag ingen aning om, efter att ha läst artikel som, vad jag kunde läsa, bara handlade om våningen, inte om deras liv i övrigt. Vad vet vi om deras miljöengagemang och liv i övrigt?.... Ja ett inredningsintresse behöver faktiskt inte utesluta allt annat. Och!...varför inte ge alla, som har möjlighet, rätten att odla sina intressen!
Och till sist, så var det väl ganska olyckligt för det här paret att de hamnade i en artikel skriven av en minst sagt dålig skribent, med fallenhet för att skriva väldigt märkligt och... ja, jag vet inte vad! Men troligen så uppstod hela den här upprördheten med plumpa kommentarer, Facebookgrupper, avundsjuka mm tack vare att en skribent slängde sig med pretentiösa ord och fraser, minst sagt..men skratta åt texten kan jag inte låta bli att göra..hihihi..


Bild från DN

Inga kommentarer: