onsdag 9 februari 2011

Mässrapport no 2

Här kommer mässrapport nummer 2.
En tanke som slog mig efter att ha gått runt på mässan var, förutom att jag tyckte att det fanns väldigt mycket nytt och roligt att titta på och det var en bra mässa, var att nu sjutton är det nog dags att tänka gröna växter där hemma igen. Ja det fanns i alla fall väldigt många möbler för just gröna växter, och visst känns det som att det är dags för lite grönska där hemma igen.

Fint blombord/bokhylla att bygga ihop till passande storlek från M2 designers




Blomsterlådor från SMD design


Blomstertavlor från Greenworks




Offecct visade allt från sittöar med inbyggda krukor för växterna till blomsterbord i olika modeller och former

Fint screentryckt kakel av Ylva Wilhelmina Franzén

Lampor av Eva Davidsson

Bordslampa från Zero


Stolar från Massproduction

Bord för strandpartyt såg jag i 101% Designed in Brussels monter


Nya former på akvariet


Pall som påminner om en bläckfisk




Klong gör alltid väldigt fina möbler tycker jag, och på mässan visades nya fina produkter, allt från en snygg stol till snyggt tidningsställ och fina bord.

Ringlampor från Flos



Udda lampa från & tradition Copenhagen


Lampor för både utomhus och inomhus från Blond


Strumpor till stolar och bord, ja varför inte..från Blå Station


Foto Annette Eriksson
Nytt från Swedese. Soffborden var nätta och fina, och bäst av allt skivan går att vända på så ena dagen kan man ha ett vitt bord och nästa ett svart...toppen om man är lite ombytlig av sig.
Ja det var vad jag tänkte visa från mässan, men det finns/fanns mycket mer att se så är du intresserade missa inte att ta en tur ut till mässan i Älvsjö på lördag, då det är öppet för allmänheten. Och frågar du mig så var det den bästa möbelmässan på ett par år.

Inga kommentarer: