fredag 15 juli 2011

Nytt hotell - Scandic Grand Stockholm

Något som är roligt vad det gäller inredning så är det alla nya hotell som öppnar/renoveras och där man lägger ner lite extra krut på just inredningen och trendiga barer/lounger. Det blir glädjande nog också vanligare och vanligare. Ett nytt hotell som jag tror kommer att bli just så där lite extra inredningsmässigt är Scandic Grand Central Stockholm som öppnar 1 oktober på Vasagatan . Ett hotell med 391 rum, mötes- och konferenslokaler, gym, restaurang, bistro och en stor hotellbar/lounge.
Lyckade nyare hotellsatsningar och sköna hotellbarer/lounger, är ju Lydmar, Nobis, Story och Anglasi. Hotell med schysst inredning, populära barer/lounger, och rätt placering inte att förglömma om man vill ha "rätt" besökare, för det är ju de som gör stället liksom. Så nu återstår det bara att se om Scandic Grand Central lyckas med just det här, trott sin inte så attraktiva placering. Det ska i alla fall bli spännande att se det färdiga resultatet, för om jag tittat på bilderna som jag sett så ser det fint ut. Jag återkommer när det öppnat och jag har tittat närmare på det. Arkitektbyrån Koncept står bakom hotellets inredning och design.

Inga kommentarer: