fredag 2 september 2011

Formex - mässrapport

Formex igår visade som vanligt en massa inredningsdetaljer. Inte så mycket nytt och spännande om ni frågar mig, men lite fanns det. Visar mest en kavalkad av inspirationsbilder på sånt som jag tyckte såg fint ut, men också den typiska inredningstrenden på mässan..shabby chic och det patinerade, men här allt i ny tappning. Ja ett träbord av drivved var Inte av drivved utan efterliknad drivved, ja ni fattar..fusk helt enkelt!
Men först några nya produkter som presenterades på pressvisningar som jag var på.


Monica Förster har formgivit bestick för Gense, inte bara fina utan de låg väldigt skönt i handen, kanske den viktigaste egenskapen för ett bestick.




Sagaform visar alltid upp enkla snygga och smarta/praktiska vardagsföremål. Sen så kanske att jag inte tyckte så där jätte mycket om deras nya glas, speciellt det med rundad fot..lätt att tro att man fått för mycket vin när man ser glasen guppa runt

Den här stolen/fåtöljen såg jag, perfekt för den trångbodda! Ja den var hopfällbar, ni ser den hopfälld på väggen bakom 
Kamelo visade som vanligt upp sköna kuddar, plädar, lampskärmar och mycket mer i mjuk, mysig och lyxig stil

Inga kommentarer: