fredag 20 januari 2012

Svindlande

Som alltid när jag ser en byggnad/plats/avsats på/med höjder så dras jag till dem med skräckblanda förtjusning och föreställer mig stående på avsatsen/översta våningen eller vad det nu är, läskigt! Precis så föreställer jag mig att jag sitter i ett möte i en av de här kuberna, och undrar om jag skulle höra allt som sas på mötet. Men visst är det spännande arkitektur på Nykredit Banks huvudkontor i Köpenhamn. Designat kontoret har Schmidt Hammer Lassen Architects gjort och totalt så finns det tre stycken hängande boxar i olika nivåer. Snyggt!
Trevlig helg!





4 kommentarer:

teapot sa...

Du! Sväng förbi Postens huvudkontor i Solna... De har något liknande, med hängande mötesrum. OTROLIGT läckert tycker jag. Sen ser hela huset ut som ett stort kryssningsfartyg, det är inte heller fel. :-)

Annette sa...

Jo jag vet att det finns hängande mötesrum närmare, och den byggnaden har ju också några år på sig nu. Men jag har aldrig haft möjligheten att besöka Posen, Arken, men ska kanske försöka ta mig dit och titta lite närmare på byggnaden, tack för tipset!

en annan sa...

Man skall inte jämföra Postenbygget med den du bloggade om stilmässigt dock, det är ju som sagt några års skillnad i designålder... :-)

Men jag gillar den ändå.

Annette sa...

Ja det märks att tiden går om man kollar in stil och design :)