tisdag 14 maj 2013

Ceannis, Mateus och Linum

Precis varit och tittat på höstens nyheter hos Ceannis, Mateus och Linum. Alla tre ligger på krypavstånd från mig, nej jag behöver inte krypa utan gick, och i samma byggnad/kvarter... praktiskt en lite blöt dag som den här.
Började hos Ceannis som visade nyheter som hattar, väskor och lite snygg inredning i form av kuddar. Här ett bildsvep.









Vidare runt hörnet till Mateus. Mateus visade en ny härlig färg, orange! Jag gillar verkligen oranget, både piggt, elegant och passar så fint till en hel massa andra färger. En ny fin ytterkruka visades också och kommer till hösten, även den finns i nya färgen orange. En rolig taveltapet visade dom också, kommer kanske i produktion men går att specialbeställa redan nu. Fick också se en vacker vit jul dukning...i år får det bli en vit jul.









Vidare till grannen Linum. Jag vet inte, men har ni tänkt på att det händer alltid något hos Linum numera. Tidigare så har Linum varit en sån där säker leverantör med klassiska ränder och rutor, men de senaste pressvisningarna jag varit på så har dom liksom tuffat till sig, så mitt bland det klassiska kommer det lite roligt. Jätte roligt! Den här gången så visade dom t ex snygga batikmönster i material som sammet och siden. Titta gärna lite närmare på deras produkter när du får möjlighet!








Inga kommentarer: