onsdag 12 juni 2013

Matinramningar

Jag är alltid lite mesig vad det gäller matporslin, kör på det klassiskt vita med kanske som mest en liten guld/färgad linje eller en helt dov färgskala på porslinet. Mest för att jag fått för mig, och tycker att maten ser mest aptitlig ut och blir liksom snyggast på en enkel fond. Men kanske att jag ska tänka om, för nu tycker jag att jag ser så mycket porslin med fina dekor och fina mönster så jag undrar om jag ska köpa till några snyggt mönstrade tallrikar. Hur tänker ni? Här några fint somriga mönstrade som jag sett.

 Från Royal Copenhagen
 Från Oscar & Clothilde
 Också från Oscar & Clothilde
 De här fina från Vista Alegre såg jag att Stefan på eat and greet.se skrivit om

 Från ZaraHome, ZaraHome som öppnar på Birger Jarlsgatan, Stockholm, i augusti
Från Villeroy & Boch
 Från Villeroy & Boch
Från Villeroy & Boch
Från Royaldesign.se

Inga kommentarer: