måndag 23 september 2013

Glas och betong

Jag blir alltid lite fascinerad när jag ser de här nya husen i glas och betong. Ja, jag undrar vem som bor där och undrar om dom är lyckliga? Visst jag gillar stora glaspartier, men jag vill gärna inte vara fullt exponerad i mitt hem. Och i det här huset skulle jag drabbas av skräck varje kväll när mörkret lags sig utanför fönstren, och se skuggor av våldsmän bakom varje mörk buske där ute. Och börjar fryser lite bara genom att titta på bilderna på den kalla och deprimerande färgsättningen och inredningen. Visst är det snyggt att titta på utifrån en varm och solig dag. Men att bo där, nja...men gläds åt dem som trivs där och fått sitt drömboende, och visst är det härligt att smaken är olika!
Just det här huset, Rainha, ligger i Portugal och är designat av Atelier d’Architecture Bruno Erpicum & Partners









Inga kommentarer: