tisdag 7 januari 2014

Gröna växter och gardiner

Det där med trender och förändringar sker ju hela tiden, och jag som jobbar med det ser förändringarna ganska tidigt. Ja, vilket håll det lutar åt. Men om man inte som jag jobbar med det dagligen kan det vara svårt att se svängningarna förrän man faktiskt är mitt uppe i det. Ta till exempel gardiner och gröna växter. Jag har sett båda komma smygandes de senaste åren...och nu, nu ser vi de överallt. Senast de gröna stora växterna var så populära var väl på 80-90-talet, men oj så ute det har varit med grönska i hemmet under många år, på sin höjd har några orkidéer funkat. Men nu, har du saknat grönskan och vill vara "rätt" då är det bara att bege dig till blomsterhandeln och köpa upp dig på några stora gröna, nej inga små grönbladiga utan rejäla får det gärna vara.
Samma sak gäller gardiner, som varit ganska så ute i vissa kretsar under lång tid. Annat är det nu, nu vill vi ha det mera ombonat och få in lite mera värme i våra hem och då är gardiner en lysande idé tycker jag som alltid gillar gardiner.



Styling: Annette Eriksson  Foto: Martin Cederblad

Inga kommentarer: