onsdag 14 maj 2014

Höstnyheter 2014 del 1

Den här vecka visas det en hel del höst-/vinternyheter och jag har, igår och idag, varit runt på en hel del av pressvisningarna. Och som vanligt tänkte jag dela med mig av en del av allt jag sett till er. Så här kommer den första laddningen. Och som vanligt, hör av er om ni undrar över någon speciell produkt så svararjag så gott jag kan.

Igår började jag med frukost uppe på NK och visning av Himlas nyheter inför hösten. Himla som rockat till sig med hjälp av Ylva Liljefors som designer, påslakan med blixt och dunder, men det trygga enfärgade fanns också kvar.



På Strandvägen visade Mille Notti sin ny kollektion. Jaquardvävda lakan, blommiga lakan, nya färger på sänggavlarna, nya fina tvåsidiga kuddar och fint till barnrummet.









Nästa stopp var Mateus. Som visade alla sina produkter i vackert vitt och med en fond som förde tankarna till slott och herresäten med klassisk musik ut högtalarna. Väldigt fint och inspirerande!








Sen blev det en tur upp till Linum. Som bjöd på mycket färg och en hel del 50-tals känsla.










Sen till grannen Ceannis visade fina kuddar och också fina inspirerande stilleben.



Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Nu ska jag iväg på dagens sista visning, Iittalas nyheter, så jag får fortsätta med min rapport imorgon. Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: