torsdag 15 maj 2014

Höstnyheter 2014 del 2

Då ska jag fortsätta min rapport om allt nytt jag sett i veckan.
Jag var klar med tisdagens dags visningar, eftermiddagen/kvällen kommer här. Gick förbi Bemz på Odengatan och tittade på deras nya tyger. De nya tygerna kommer från deras tävling The Bemz Design Award 2014, en tävling där man låtit olika studenter rita och designa tyger som sen tävlat mot varandra. Här de vinnande tygerna, 1:a pris gick till Eva Bertrand från Frankrike, och övriga vinnare från respektive land, England, Tyskland och Sverige.

1:a pris till Frankrike





England


Tyskland


Sverige


Ett kvarter bort från Bemz ligger Trendgruppen PR, som var mitt nästa mål. Här bjöds det på skön avslutning på dagen med visning av alla deras kunders nyheter och produkter, och trevlig AW. Trendgruppen PR representerar många fina märken, så som Alessi, Rörstrand, Iittala, Cervera, Royal Copenhagen, Dornbracht, Arabia, Alape, Mema/GAB, Ponpon m fl




Fint porslin som du hittar hos Cervera



Alessis superfina tekanna

Snyggt och greppvänligt från Iittala
Foto: Annette Eriksson, Annette Skimmer

Håll ut, del 3 med gårdagens skörd kommer snart.

Inga kommentarer: